Performance Metrics - Guiding dzialania Zarzadu

Wskazniki skutecznosci dzialania wybranych aspektów organizacji, aby umozliwic kierowanie do oceny jego stanowiska i podjecia odpowiednich dzialan, aby przeniesc go w strone celu. Najwazniejszym celem jest poprawa wydajnosci wzdluz cale mnóstwo wymiary, wybranych przez kierownictwo organizacji. Ponadto, wskazniki wydajnosci pomóc zarzadzania, zwiekszenie efektywnosci organizacji, efektywnosci i kontroli wewnetrznej.

Sie z najwieksza wartosc do zarzadzania, mierzenia wyników powinno byc scisle< okreslonych, po prostu zmierzyc, niedrogie, latwe do komunikowania sie i zdolne do kierowania dzialania. Róznych pakietów oprogramowania, sa dostepne w celu zarzadzania zestawia, analizuje i zglasza dane wymagane do tego zadania.

Stosowania miary skutecznosci wymaga czterech etapach - wybierz kluczowych zagadnien, istotnych procesów i wyników, które wymagaja pomiaru klienta, opracowanie odpowiednich wskazników, okreslic cele, i wreszcie, w kierunku realizacji tych celów.

Byc moze najbardziej znanych wskazników wydajnosci sa te, które odnosza sie do wyników finansowych. W tym celu zarzadzania dysponuje wszelkimi pozycji zawartych w zglaszanych na zewnatrz ustawowych sprawozdan finansowych oraz sprawozdania z wewnetrznej. pozycji obejmowac sprawozdanie finansowe zgodnie znanych pojec, takich jak calkowite przychody, zysk przed odliczeniem odsetek i podatków, kosztów odsetek, zysku po opodatkowaniu, lacznie pasywów oraz przeplywy pieniezne netto.

Finansowego pozycje te z kolei sa wykorzystywane do analizy finansowej stosunek. Technika ta polega dotyczace dwóch lub wiecej przedmiotów wraz line w celu zbadania najwazniejszych obszarów wyników finansowych. Obszary te obejmuja przychody i koszty postepowania, sila bilansu, struktury kapitalowej, generowania przeplywów pienieznych i rentownosci. Glównymi odbiorcami wskazników finansowych jest zarzadzanie i wlascicieli organizacji, to jest akcjonariuszy.

Rozpoczynajacy sie w 1980, organizacji i róznych grup zainteresowanych stron zaczeli artykulowac potrzebe szerszego zestawu wskazników wydajnosci, które siega wyników finansowych. Wezwali do charakterystyki, które mierzy wydajnosc organizacji w odniesieniu do klientów, pracowników i szerszej spolecznosci.

Aby wypelnic luke, wydajnosc metrycznych ram karta wyników jako saldo pojawily sie na poczatku lat 1990. Jego parametry obejmuje cztery obszary - finanse, klientów, procesów biznesowych oraz uczenia sie i rozwoju. Zrównowazona karta wyników zostala szybko przyjeta przez wiele organizacji w sektorze prywatnym, organy rzadowe, jak i sektora non-profit. Pozostaje waznym narzedziem do zarzadzania wydajnoscia dzis.

Ladu korporacyjnego, srodowiska, emisje dwutlenku wegla, a zmiany klimatyczne staly sie szczególnym uwzglednieniem obszarów w ostatnich latach monitowania organizacji do reagowania poprzez opracowanie wskazników do komunikowania sie jej skutecznosc w tych sprawach.

mierzenia wyników ilosciowych dla organizacji nalezy rutynowo w porównaniu z jego przeszlosci wartosci w celu zapewnienia poprawy zostal osiagniety. Ponadto, te parametry powinny byc porównywane z organizacjami grupie rówiesniczej. To ostatnie porównanie jest znany jako benchmarking i stanowi wazny metody organizacji zrozumiec i monitorowac jego wzglednej pozycji konkurencyjnej.

No comments:

Post a Comment