Jaki jest Twój najwiekszy atut firmy?

Jesli bylo to pytanie kilku wlascicieli firm, mozna zalozyc, ze co mozna uzyskac kilka róznych odpowiedzi. Niektórzy twierdza, ich pracowników, inni wspomniec ich komputerów i maszyn, a moze ich spis. Oni wszyscy sie mylic! Najcenniejszy kapital firmy jest w Twoich klientów.

Typowy firma wydaje mnóstwo pieniedzy na pozyskanie nowych klientów. Konieczne jest, aby chronic inwestycje dokonane w swoim klientom. Wymaga to, ze masz system gromadzenia i przechowywania danych klienta. Dane, które zbi
Wartosci zycia klienta jest po prostu to, co brzmi jak. Stanowi laczna kwote tego klienta daje przez caly czas trwania ich zwiazku zakupu z firmy. Wlasciciel firmy, który nie robi inwestycji w celu zgromadzenia potrzebnych informacji o klientach do stworzenia tej liscie po prostu nie moze uzyskac calkowity zwrot z inwestycji dokonanych w celu uzyskania ich tego klienta.

Guru marketingu bezposredniego Dan Kennedy, autor Listu nr BS Marketing, czesto odwoluje sie do lojalnych klientów jako "stado". Kennedy "ogrodzenia w stado" przy jego liscie klientów i róznych rodzajów nosników do przechowywania w stalym kontakcie z jego klientów. Swojej teorii jest to, ze klient, który nie jest "dotknal" czesto przez firmy w jakis rodzaj kontaktu jest gotowy zostac uwiedziony przez konkurentów. wlascicieli firm, którzy na to pozwolic zasadniczo zniszczenie aktywów spedzili tyle pieniedzy na pracowal tak ciezko zbudowac. Powoduje to utrate przychodów firmy w wyniku spadku zysków w dolnej linii i wartosci rynkowej przedsiebiorstwa.

Istnieje kilka metod, przy których "dotkniecia" klientów. Niektóre z najbardziej popularnych i niedrogich sa:

Direct mail - tani sposób na tworzenie nowych sprzedazy przez dotychczasowych klientów, wysylajac im oferty, kupony i informacji o nowych produktach. Upewnij sie, czy klient otworzy list, umieszczajac swoja oferte lub niektóre kuszace naglówek na pierwszej stronie kopercie wiadomosci. Powinno to stac sie twój list otwarty i zwiekszyc odsetek odpowiedzi.

Fax Blast - Inny tani sposób poinformowac dotychczasowych klientów, ze masz nowe produkty, które oferuja znizki na istniejacych produktów lub w celu wyjasnienia korzysci obecnych produktów. Upewnij sie, ze masz uprawnienia do tego, jak w róznych krajach prawa zakazac niechcianych faksów marketingowych.

E-Mail Blast - najbardziej oplacalny sposób na przeslanie informacji do klienta o tym, co firma moze zaoferowac im. Pamietaj o uzyciu necacy naglówek, aby je otworzyc i przeczytac e-mail.

Dziekuje kart - Kiedy ostatni raz ktos przyslal podziekowania uwage na zakup zrobiles? Wlasciciele firm, którzy tego zrobic sie wyrózniac z tlumu i generuje doskonalej reklamy usta slowa od swoich klientów.

Kontynuacja telefon - Ponownie, jest to cos, ze prawie nikt nie robi po sprzedazy do klienta. Przez poswiecenie czasu na telefonie i dowiedziec sie, jak wszystko idzie z zakupionego przedmiotu, wyswietlaja sie, ze specjalne touch, ze mówi do swoich klientów, ze naprawde doceniam firmy daja ci. Jest to technika, aby zagwarantowac swoim klientom chwalenie swoich znajomych o firmie.

Newsletter - dostarczanie aktualnych informacji dla swoich klientów o stanie branzy, sprzedaz i nadchodzacych wydarzen oraz edukacje klientów w odniesieniu do wszystkich swoich produktów lub uslug z pewnoscia pomoga Ci zwiekszyc ilosc zakupów dokonywanych w firmie.

Karty specjalnych okazji - czy to urodziny, rocznice lub urlop, wiadomosci, powitanie karta dla klientów i upewniajac sie, ze nie wystapia przed wydarzeniem jest pewny sposób, aby wygenerowac lojalnosc klientów. Pamietaj, ze ludzie sa lojalni wobec tych, którzy traktuja je specjalnym. Wiem, ze wlasciciel firmy wysyla Seasons Greetings Cards sie tuz przed tydzien Dziekczynienia na swoich klientów. Jego logiki? Swoje karty jak po sznurku, bo nie miesza sie w dziesiatki lub setki innych kart, które na ogól przybyc jeszcze w tym roku.

Ile razy mozna "dotknac" klienta z jednej z tych metod? Odpowiedz jest tak czesto, jak to tylko mozliwe.

O ile nie ma okreslonych przepisów, tak aby ilosc razy powinienes skontaktowac sie z klientami w ciagu roku, dobra zasada bedzie co najmniej raz w miesiacu. Wlasciciel firmy, który chce to zrobic i nie bedzie bolalo W ten sposób 25 do 30 razy w roku.

Ostateczna mysli na ten temat. W wielu przedsiebiorstw, stosuje sie zasada 80/20. Oznacza to, ze istnieje grupa klientów, o 20%, którzy generuja ok. 80% swojej sprzedazy. Sa ludzie, którzy sie "A" klientów. Sa to ludzie, którzy placa kredytu, pozwala na podjecie nice wakacji i wyslac dzieci na studia. Wiec traktowac je w ten sposób! Wydac troche pieniedzy, aby miec pewnosc, ze otrzymasz prezent kosz na wakacje, bon do restauracji swoich ulubionych restauracji, bilety na mecz lub do teatru. Zbyt wielu wlascicieli firm tanie, gdy chodzi o te rzeczy, a nastepnie zaplacic cene, gdy klient ma swoja dzialalnosc gdzie indziej. Nalezy pamietac, ze numer jeden powód zatrzymania klientów zakupu od Ciebie, poniewaz nie czuja sie docenione. Jesli mozesz czuc sie doceniane przez klientów systematycznie przy uzyciu róznych metod, aby pozostac w kontakcie z nimi i traktowac je w prawo, bedzie utrzymanie najcenniejszy kapital firmy prawidlowo. To gwarantuje, ze bedzie w koncu uzyskac najwyzszy zwrot z inwestycji w marketingowy, ze mozna przez lata rentownosc i wysoka cene sprzedazy, gdy uzytkownik zdecyduje sie sprzedac i przejsc na emeryture.

No comments:

Post a Comment